Enig idee voor Uithuizen (provincie Groningen) of ergens in de omgeving?
Bij Uithuizen in de buurt zijn recent twee nieuwe sites gebouwd die meteen Ericsson geworden zijn. Eentje in het zuiden van Stedum (bij de IJsbaan), en eentje tussen 't Zandt en Godlinze. De rest van het gebied is daar erg laat aan de beurt. Kan nog wel een jaar duren. Zelfde geldt voor de omgeving Laarbeek (@Mari_van_Kaathoven).
Danku voor de informatie!
Hoe kan ik ook alweer data uploaden naar netmonster? Heb nieuwe data in Amsterdam van Odido verzameld.
Ik was afgelopen zaterdag in Afas live. Ik had tot mijn verbazing 5G indoor, wat ik niet gewend bent bij Odido. Toen ik netmonster en cellmapper checkte, zag ik dat ik 3500(N78) had binnen. Weet iemand meer over de uitrol van N78 indoor bij Odido? Op de antenne kaart kon ik het nog niet vinden…
De indoorinstallatie bij Afas is heel recent omgebouwd naar Ericsson en is voor zover ik weet de eerste indoorlocatie voor Odido met n78 actief. Hoe was de performance?
Indoor is volgens mij niet verplicht om aan te melden bij het antenneregister, dus dat gebeurd dan ook (vaak) niet. Die kan dan alleen handmatig toegevoegd worden.
Met een volle Afas haalde ik een aantal keren 900mbit. Het was echt een welkome verandering, omdat het uploaden van video’s sneller ging en dat kwam mijn batterij ten goede.
Ik merk in de Ziggo Dome bijvoorbeeld vaak dat mijn batterij snel leeg gaat, omdat het uploaden vaak langer duurt.
Indoors zijn zeker wel verplicht om te melden, deze specifieke staat nu ook in Antenne Register en dus op antenne kaart.
Bij Odido lijkt het erop dat publiek toegankelijke indoors wel in Antenneregister toont.
Lijkt me niet meer dan logisch dat je met name indoors bij privépersonen thuis niet wil openbaren.
Voor indoors bij bedrijven kun je daarover discussiëren.
Ik denk dat er dan inderdaad onderscheid is tussen indoor in de publieke ruimte, of een indoor bij bv een groot bedrijf, dat een meer een besloten ruimte is. Die laatste hoef je dan niet te melden, maar het mag wel. Zo is bv de indoor bij ProRail in Utrecht volgens mij wel bekend, maar niet aangemeld !?