Ik zie in Nederland op het Odido netwerk nooit b7/b38+n78 maar in België op Proximus wel. Op het Odido netwerk is n78 vrijwel alleen met b1 of b3.
Is er een overzicht van EN-DC combinaties die providers hebben?
Hier een screenshot:
Ik zie in Nederland op het Odido netwerk nooit b7/b38+n78 maar in België op Proximus wel. Op het Odido netwerk is n78 vrijwel alleen met b1 of b3.
Is er een overzicht van EN-DC combinaties die providers hebben?
Hier een screenshot:
Het is helaas niet veilig om NetMonster te gebruiken om te zien wat voor secundaire banden je telefoon gebruikt. Android geeft apps namelijk geen toegang hiertoe. De secundaire cellen die je hieronder ziet zijn neighbor cellen die wel in de buurt zijn, maar niet per sé worden gebruikt. Als je dat wilt zien kun je in het Samsung service menu kijken op *#0011#
De informatie van je primaire 4G band en je primaire 5G band is wél accuraat, dus het beeld kopt inderdaad dat je 2600MHz primair hebt en 3500MHz als ENDC band. Ik heb deze combinatie zelf ook wel eens gezien op Odido, maar Odido zet je al vrijwel nooit primair op b7 neer. Daardoor is deze combinatie ook zeldzaam. Voor het netwerk maakt het eigenlijk niet uit welke combinatie wel of niet kan worden gemaakt. Meestal zijn alle combinaties wel mogelijk, het modem van je telefoon is vaker de limiterende factor.
LTE TDD + 5G TDD zul je waarschijnlijk niet snel zien. Dat is dan dus b38+n78. Maar Odido heeft nog maar heel recent (in de laatste twee maanden) b38 weer toegevoegd op een aantal Ericsson sites, maar op deze sites kun je er nog niet mee verbinden. Tijd moet dus even uitwijzen of dat gaat werken.