Ik zag dat je voortaan op veel meer locaties kunt zien of de uplink van een mast via 1G of 10G glas is of Microwave. Is het mogelijk een filter te maken, net zoals je nu kan filteren op bijvoorbeeld Odido Ericsson om alleen masten te tonen met 1G, 10G of Microwave uplinks?
Zoiets is al eens met @jeffrey besproken, nadeel is dat deze informatie niet altijd accuraat is omdat dit nergens publiekelijk geregistreerd wordt. De informatie komt nu voorts uit bijvoorbeeld speedtests of dingen die ik in het veld tegenkom.
Sites hangen in glasvezel-ringen, als één site in zo’n ring 10Gbps heeft dan zijn alle sites 10Gbps. Verder zijn er ook verschillende technieken op die 10Gbps. Met Cisco krijgt de baseband van een site ook 10Gbps binnen maar met Huawei ATN is de ring op 10Gbps uitgevoerd maar de verbinding naar de baseband is 1Gbps.
Hoihoi! Die informatie is op dit moment nog niet altijd accuraat. Er zijn meer plekken met 10Gb glas dan wat op de kaart staan (kom je er een tegen die harder dan een gigabit gaat? Stuur graag door met een screenshotje van de speedtest en een locatienummer). Ik wil nog even kijken hoe veel informatie ik daarvan wil prijsgeven. Een filter is technisch wel te doen. Sowieso is Glas/MW een ding die ik nog wel een keer wil toevoegen.
Bij Odido wordt alles simpelweg 10Gb, en daar zijn ze nu ook vrij actief mee bezig om alles overal te upgraden