Netmonster geeft NR banden niet aan

Heb een S24 Ultra met netmonster versie 3.0.5 erop,
Maar hij geeft de NR banden niet aan naast de LTE banden met Odido.
Heb al meerdere dingen geprobeerd zoals de permissions te resetten maar dat werkt helaas niet.

Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
Dank jullie wel!

Ik heb dezelfde gsm en hetzelfde probleem. Wat wel werkt is *#0011# ingeven bij telefoon en dan de sim selecteren. Dan kan je de geconnecteerde banden zien.

Klopt, helaas heeft Samsung dat niet vrijgegeven, bij bijv. Oneplus toestellen zie je wel de gebruikte band.

ik heb het zelfde probleem met de S23, Operator Proximus heeft me duidelijk aan getoond dat 5G wel actief is en dat ik het gebruik , maar Netmonster en Cellmapper geven niet de 5G banden weer.

Weet jij toevallig of hier een workaround voor is? Had al Samsung Toolkit al geprobeerd na aanraden van een reddit thread, maar die werkte voor mij helaas niet.

ik heb zelfs met Samsung hier over al overleg gehad ze weten geen oplossing

Mijn Galay A33 5G doet het wel !!!

Nee helaas. Alleen met *#0011# (en de juiste sim selecteren) kan je de actieve banden zien.

Dat een ander toestel het wel doet komt zeer waarschijnlijk door een andere SoC, die geven andere data door aan het besturingssysteem.

Waarschijnlijk zullen de banden wel zichtbaar worden wanneer er overgegaan wordt op 5G SA. Alleen is de vraag wanneer dit gebeurt. Ik heb dit nog niet kunnen testen in Duitsland.

Denk het ook, kom regelmatig in Duitsland, maar nog nooit 5G SA gezien daar. Moet de thuisprovider ook niet eerst SA ondersteunen voordat je het ook in het buitenland kan gebruiken?

1 like

Je kan eventueel eens kijken op deze kaart welke provider waar 5G SA heeft:

Momenteel in Duitsland. Op deze plek is er 5G SA van Telekom. Ik kan een connectie forceren via Netmonster maar geen toegang krijgen. Er komt dan wel de band op bvb 5G 2100.

Van welke provider is je simkaart?

Proximus (BE) is mijn provider

Volgens de APP Celmapper heeft proximus op wat plaatsen 5G SA De operator zegt zelf dat ze geen SA actief hebben

hoe zie je hier dat het over 5G SA gaat