Waarop letten bij kiezen locatie?

Goedemiddag,
Bedankt aan iedereen die aan de kaarten en achtergrondinformatie werkt.
Ik reageer op sociale huurwoningen, wat met de woningnood al een uitdaging is.
Nu kijk ik dan ook steeds waar de masten staan. En ik kom er natuurlijk achter dat je vaak vlakbij de masten zit. En soms op een straalverbinding.
Ik begreep dat meten weten is.
Maar kan ik al iets vooraf inschatten vanaf de beschikbare kaarten?
Wat is het belangrijkste om op te letten?

het huisje wat ik nu op het oog hebt ligt werkelijk precies op een straalverbinding en vlakbij 1 mast. verder zijn er geen masten in de buurt (rand van NL).

hopelijk heeft iemand een tip!
Alvast bedankt!
(ik ben enorm sensitief)

Het is mij niet helemaal duidelijk wat je precies wilt weten of vooraf wilt inschatten. Ik lees ‘enorm sensitief’, betekent dat dan dat je juist zo min mogelijk radiosignalen om je heen wilt of hoe moet ik dit begrijpen?

Ik begrijp ook niet helemaal wat je wilt weten. Maar om die straalverbinding en/of de zendmast hoef je je niet druk te maken. Om het in perspectief te zien: de zon geeft een veelvoud aan straling af. Zoveel zelfs dat ik geen verwarming nodig heb in de zomermaanden. Een telefoonmast of straalverbinding krijgt dat niet voor elkaar.

Hoe kan ik een locatie kiezen waar ik aan zo min mogelijk straling van de antennes wordt blootgesteld.

(dat de zon meer intensiteit heeft is prima)

Ik denk niet dat een simpel antwoord op je vraag mogelijk is. De hoeveelheid ‘straling’/elektrische veldsterkte op een bepaalde plaats is van veel factoren afhankelijk. O.a.: zendvermogen, zendrichting, antennegain, afstand, reflecties en isolatie in huis (muren/ramen) spelen een rol.
En begrijp me niet verkeerd, ik zal nooit stellen dat sensitiviteit voor niet-ioniserende straling niet bestaat na mijn vergelijking met de zon (als dat is wat je bedoelt met “dat de zon meer intensiteit heeft is prima”), maar omdat ik daar zelf geen last van heb kan ik je geen tips geven. Ik hoop dat je een fijne woning vindt. Hier laat ik het bij.